Samotnjak trule palube

Ne vezujte brod u luku od oluja. Nece opstati. Ljudi se iovako oluja plase, drazi su im njihovi brodovi. Ne usudjuju se da budu ono o cemu sanjaju , moraju prvo da pitaju za dozvolu, da procitaju negde i da im bude receno. Ne zele svi da zive pod bremenom osude, tesko je to. Lakse je kukavicki kopati po svome dnu i ne dizati glavu vise.
A ja se tu ne pitam sta ko za mene ima da kaze. Izgnan sam da budem ocepljen, gori sam od smrtnika osudjenog na smrt. On bar zna sta ga ceka, po pravilu je da bude tako. Ali mene ne vezujte za pravila, nisam rodjen ni da budem smrtnik a ni osudjenik ovoga zivota. Usukao sam se u svoje odelo, u mojoj je dusi buktinja buntovnika. Ni okovi me nece vezati za jedno mesto gde se slusa sta vecina propoveda.
Pitam ja druge mogu li se prehraniti pravilima? Ako sebe smatraju vecma ljudima a ne robovima. Nadjose li blagodeti za koje mi buntovni i neshvaceni ne znamo? Stekose li bogatstva sto im se sad iz dusa prelivaju? Dajte recite pa da se svi latimo tih pravila.
No da je tako ne bi se zlo na ovome svetu ugnezdilo ko klica zveri sto se mnozi brze nego sto ova pamet raste. Ne,meni ne donosite objasnjenja, ne vredjajte me svojim laznim moralima.Ostanite jos jedna fleka na cipelama ovoga drustva.
A mene se okanite vazda sam ja bio smatran ludim i pogresnim. Sve od samih drustvenih sarmera koji su od priznanja napravili boga, skupljajuci mrvice necijih bacenih reci odvec izlizanih i iscepanih. No za prosjaka to su trofeji sudbine.
Sklonite mi s´ocuju te spise sto vode vase zivote, bacit cu ih u plamen.Ovaj stari vuk vise zla podnositi ne moze. Rastrgnuce vas celjustima samoce, zla kob koju proteraste vi lazni princevi i princeze.

Dijana Zmija

Leave a Reply

