Dijana Zmija-Neometana Sputavanja

Slušam Stevie Nicks i prisećam se svog detinjstva. Prvi razred osnovne škole kada su se u našoj školi oformile plesne i horske grupe. Sećam se da sam htela da imam svoju plesnu grupu al sve grupe koje su postojale su već sadržale sve ”cool” članice škole tako da za nas male buntovnike nije bilo mesta, pod time podrazumevam i sve one devojčice koje su nosile naočare kao i debeljuce koje zbog težine nisu bile ni razmatrane .
Mene su ubacili u hor, al ja nisam želela u hor, trebalo mi je vremena dok prihvatim da nije loše pevati ni crkvene pesme, bitno da se peva…
Zato sam sa svim devojčicama koje nisu primljene na plas osnovala plesnu grupu i predstavljale smo se na raznim festivalima sa dosta uspeha. Bilo je to raznovrsno doba al doba gde si već od malih nogu nosio etiketu, sećam se ritmičke gimnastike al me nisu hteli primiti na balet jer sam bila previsoka za njihove standardne a bila sam tek prvi osnovne.
Onda me je lepo majka upisala na karate i hvala joj na tome.
Kasnije se ispostavilo da je hor kao i šah bio moj poziv a bilo je i par dečijih predstava gde sam po prvi put nosila crnu periku na plavu kosu i glumila sudiju. Imala sam priliku da sama biram sa kim ću glumiti i uvek sam okupljala one koji su odmah u startu bili odbaceni i neinteresantni učiteljici… ispostavilo se kao najbolji izbor ikada…
Sećam se svih pozajmljenih knjiga iz biblioteke i zadovoljne bibliotekarke koja je volela štivo koje biram. To se nije promenilo ni dan danas a moje prve pesme i pismeni zadaci su se siticali od samog početka školovanja. Bilo je tu i perioda morbidnih tekstova zbog kojih bi me slali odmah kod školskog psihologa al on nije uspeo da nađe realni problem osim da mi kaže da tužne pesme neće biti objavljene u školskim biltenima. Za šta me je opet bilo briga .
Gledajući na sve to unazad, ne mogu da ne zahvalim svima koji su me vukli nazad ili onima koji me nisu shvatali jer me je to samo nateralo da odem ka nečemu boljem….
Samim tim želim da napomenem jer sam i sama sada roditelj, koliko je bitno biti uz dete koje NE ŽELI da igra po pravilima društva, i koliko je zapravo presudno pustiti ga da uradi baš tako kako je naumilo.

 

Dijana Zmija

2 thoughts on “Dijana Zmija-Neometana Sputavanja”

Leave a Reply

